30 Mayıs 2015 Cumartesi

Benim Uzak Yıldızım - Kitap Yorumu - KCBT








Orjinal Adı: These Broken Stars
Sayfa Sayısı: 519

Yayınevi: Go! Kitap

Çıkacağı duyulduğu andan itibaren herkes tarafından merakla beklenen ve kapağına âşık olduğum kitabın yorumunu girme zamanım geldi. Görselliğe çok önem verdiğimi her zaman çevreme söylemişimdir. Kapağına bakarak kitap aldığım bile çok olur. İçeriğiyle de kapağıyla da çok beğendiğim bir kitap oldu. Ben hiç spoiler vermeden tamamlayamam yorumumu. Bu yüzden biraz kızabilirsiniz ama engelleyemiyorum kendimi. :(
 Binbaşı Tarver, bir öğretmen çocuğu ve başarılarını emekleriyle kazanmış biri olarak sosyeteye katılabilmiş. Böyle sosyetik ortamlardan çok haz etmediğini anlıyoruz. Lilac ise evrenin en zengin adamının kızı. Babası yüzünden sürekli bir korumayla geziyor. Tarver, oradaki herkesten farklı olunca Lilac'ın dikkatini çekiyor elbette. Lilac'da şaşırtıcı bir şekilde üstün fizik bilgisiyle diğer kızlardan farklı olduğunu gösteriyor. Davette karşılaştıkları ilk andan birbirlerinden etkilenen bu ikili, bir gezegene düştüklerinde aralarında bir çekim olmaması zaten imkânsız olurdu.
Kitabın ilk sayfasında kısa bir diyalog var. Diyaloglar her yeni sahnenin başında farklı farklı çıkıyor karşımıza. Kurtulduktan sonra Binbaşı'nın sorgulanmasıyla ilgili hepsi. Bu yüzden kitap ne kadar akıcı olsa da mahsur kaldıkları gezegenden kurtulduklarını anlayabiliyoruz. Heyecan kaçtı diye düşünüyorsunuz şuan biliyorum. Bende böyle düşünmüştüm ama sonra aklıma Lilac geldi. Onun kurtulup kurtulmadığına dair hiçbir şey yoktu.
Sadece bilim kurgu değil fantastik öğelerde barındırıyor içinde. Lilac'ın duyduğu fısıltılar yüzünden aslında babasının aşırı koruma baskısından dolayı psikolojik sorunları olduğunu ve bu yüzden kafasında kendi kendine kurduğu bir şeyler olduğunu düşünmüştüm. Mesela Tarver ile hiç aralarında bir yakınlaşma olmamış ve kafasında onu kurtarıcısı olarak kurmuş gibi :p Hayal gücüm çok fazla tabii böyle bir şey olmadı :D (Bu cümle spoiler içerebilir okumak istemezseniz geçin.) Ama ileride Lilac'ın babası yüzünden sorunlar yaşayacaklarını anlamıştım.
Çok şaşıracağınız ve beklemeyeceğiniz şeyler bekliyor sizi. Oldukça akıcı bir kitaptı ve ben seve seve okudum. Sonunda "Böyle bitemez!" diyeceksiniz. Ben dedim ve hatta serinin ikinci kitabının Tarver ve Lilac'ı içermediğini duyduğumda yıkıldım. Ama güzel haber çok geç olmadan geldi ve ikinci kitapta çiftimizin de olacağını öğrendim.
 Go! Kitap'ın başarı çıtası gözümde sürekli artıyor. Kitapların orjinal kapağıyla basılması ayrı hoşuma gidiyor. Üstelik fiyatları da çok uygun. Böyle bir yayınevini sevmemek mümkün değil. :D
Daha fazla uzatmadan bitiriyorum yorumumu. Benden bu kitaba 4 puan. Peki, neden 5 değil diyecekseniz eğer çok çok etkilendiğim kitaplara sadece 5 verebiliyorum. Çok beğendim ama bana göre bu kitaba puan olarak dört daha uygun geldi. Blog turu çekilişlerimize katılmak isterseniz aşağıdaki sosyal medya isimlerine tıklamanız yeterli. :) Bir sonraki kitap yorumumda ve blog turunda görüşmek üzere. <3




İNSTAGRAM ÇEKİLİŞİ 

Rafflecopter çekilişi hemen aşağıda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder