8 Mayıs 2015 Cuma





Orjinal isim:
 Can You Keep a Secret? 

Tür: Romantik
Sayfa Sayısı: 440
Yayınevi: Artemis

Şişşşt! Sakın kimse duymasın!

** TANITIM **


Annemden sakladığım sırlar 
Bekaretimi annemle babam alt katta Ben Hur izlerken, misafir yatak odasında Danny Nussbauma bahşettim. 

Erkek arkadaşımdan sakladıklarım,
Kırk bedenim. Connor'ın sandığı gibi otuz altı değil.
Ayrıca Connor'ın gereğinden fazla yakışıklı olduğunu düşünüyorum. Kendisini hep Kene benzetmişimdir. 
Hani şu Barbie ve Kendeki Kene.

İş arkadaşlarımdan sakladıklarım,
İş arkadaşım Artemis beni cidden sinir ettiğinde, yani hemen hemen her gün, masasındaki saksı çiçeğini portakal suyumla besliyorum. Fotokopi makinesini de bozan bendim. İşin aslı, bozulan ne varsa marifet benim! 
Hiç kimseyle paylaşmayacağım sırlar… 
Tanga popomu ısırıyor. CVmdeki matematik notum gerçeği yansıtmıyor. 
NATOnun açılımını bilmiyorum. Hatta ne işe yaradığını da! 
Bunlar benim sırlarımdı. Ta ki hepsini uçakta bir yabancıya yumurtlayana kadar. En azından o sırada yabancı olduğunu sanıyordum!




** YORUM **



İlk yorumuma neşeli bir kitap ile başlamak istediğimde aklıma gelen ilk yazar Sophie Kinsella'di. Kitap seçerken kapak konusunda çok titiz davrandığım oluyor. Yazımı kadar, kapak seçimleri de oldukça başarılı. Elime aldığımda okumadan içimi kıpır kıpır yapan süslü kapağı, içindeki renkli sayfası, yazarın kendini anlattığı keyifli açıklama kısmı ve arka kapakta, yüzümü güldüren sakladığı sırları yazması... Gerçekten insanları çeken bir kitap.



Her şey korkusu olmasına rağmen uçağa binen Emma'nın, türbülansa giren uçakta yanındaki yabancıya korkuyla sığınıp tüm sırlarını anlatmasıyla başlıyor. Kitaptaki her karakteri çok sevdim. Emma kesinlikle içimizden biri. Romantik komedi okurken insanların içten olması benim için önemli. Anlattığı komik sırların ardından bir daha o adamı göreceğini ummazken hiç beklemediği bir anda uçaktaki yabancıyla karşılaşması kitabı daha komik bir hale getiriyor. 



Kitabın başlangıcında ve arka kapakta saydığı sırları okuduğumda çok komik bulmuştum. Daha ilk sayfasından, cümlelerinden keyif almış olmam, romantik komedi, çik-lit dediğimiz diğer okuduğum kitaplardan bir adım ileride tutmamı sağlıyor bu kitabı. Aile sorunları olduğu sayfaları bile yüzümde bir gülümsemeyle okudum. Zaten ben karakterlerin komik ve sorunlu aile üyelerini okumayı çok severim.



Erkek karakter Jack içinde bir şeyler söylemem gerekirse biraz sönük kaldığını düşünüyorum. Uçak sahnesinde sırlarını anlattığı andan beri sürekli bu sırları Emma'nın yüzüne vurabilecek, baş belası bir erkek bekliyordum. Belki de kendimi böyle olacağına çok inandırdığım için biraz, çok az hayalkırıklığı yaşadım. Ama benim için biraz fazla romantik bir erkek oldu. 



Bu kitaba puanım 4!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder